Mevsim Bahar Olunca- Göksu (Yerköprü) Şelalesi Gezi Rehberi

Geziyorum

Written by:

Mevsimin ilkbahara dönmesiyle  birlikte doğa tekrar uyanışa geçerek, en güzel örtüsünü bürünüyor bizler için. Kupkuru dalların tomurcuklanıp yeşermesi mucizesine tanık oluyoruz bu bahar günlerinde. Her ağaç bir şiir dizesi adeta. Rastladığımız her kare en usta sanatçılardan çıkmış bir manzara. Biz de bu güzellikleri kaçırmamak adına  her hafta sonu bir yerlere gitmeye gayret gösteriyoruz. Bu haftaki güzergahımız da  beklemediğimiz bir güzellikle bizi karşılayan Konya Göksu Şelalesi oldu.

İnternetten baktığımda Konya Yerköprü Şelalesi olarak da anıldığını gördüm bu şelalenin. Ancak yol tabelalarında ismi Göksu Şelalesi olarak belirtilmiş ve biz bu tabelaları takip ederek ulaştık buraya.Detaylı araştırdırdığımda, Göksu nehrinde bulunan iki şelalenin bulunduğunu öğrendim. Birisi benim gezdiğim Konya-Hadim’ de bulunan diğeri ise Mersin-Mut’ da bulunuyormuş. Ben o yüzden karışmaması için  buraya Göksu Şelalesi demeyi tercih ediyorum.

Göksu Şelalesi nerede tam olarak derseniz? Konya’ya yaklaşık 110 km uzaklıkta Hadim İlçesi sınırları içerisinde yer alıyor. Biz Konya’dan çıktık yolculuğa. Konya’dan Karaman istikametinde giderken sağ taraftaki Güneysınır ilçesi tabelasına yöneldik.Güneysınır ilçesini geçtikten sonra Gürağaç kasabasını da geçip soldaki küçük tabelayı atlamadan şelale yoluna döndük. Buradan sonra sizleri biraz zorlu bir 23 kmlik yol bekliyor. Dağlardan kıvrılarak yol alıyorsunuz, yükseklik biraz sizi ürkütüyor.Ama manzara gerçekten mükemmel. Yolda hep çalışma vardı bizim gittiğimiz zaman temkinli olmanız da fayda var.

Şelaleyi bulmak da biraz zorlandık, tabelalar son noktada düzgün bir şekilde yerleştirilmemişti. Düzenlemelerden sonra umarım tabelaları yerleştirmeyi unutmazlar. Biz hiç bir uyarı olmadığı için kameriyelerin karşısında olan şelaleyi görmeden aşağıya doğru ilerledik. Burada da manzaranın en güzel kısmına tabi ki bir  restoran yapmışlar. Bizim ziyaretimizde kapalı idi rahat rahat gezebildik. Umarım rant için insanların manzarasını engellemezler. Karşı tarafa kameriyeler yapmışlar piknik için .Ama gördüğüm kadarıyla yöre halkı Göksu Şelalesi piknik için suyun kenarınu tercih ediyor. Suyun yanında pek çok piknik yapanlar vardı. Maalesef bazıları çöplerini temizlemeden ayrılmış.

Şelale 20 m yükseklikten pek çok kola ayrılmış şekilde akıyor. Bu kadar büyük ve ihtişamlı olduğunu tahmin etmemiştim. Ancak bir Düden Şelalesi kadar olmasa da en az Kurşunlu Şelalesi kadar güzel. Suyun düşüş sesi sizi büyülüyor.  Birhan Keskin’in ”Aklıma suyun intiharı geliyordu hep şelale deyince’ dizelerini düşünüyorsunuz.

Şelalenin olduğu bölgenin manzarası ise tek kelime ile mükemmel. Biz Martın son gününde gittiğimiz için kiraz çiçekleri her tarafı süslüyordu. Kır çiçekleri büyümeye başlamıştı. Her taraf  taze bir yeşillikteydi. Aşağıeşenler köyüne bayıldım. Köylülerin çoğunun bahçesinde pek çok meyve ağacı ortasında küçük bir ev vardı. Cennet bahçelerinden birini andırıyordu her bahçe adeta.Buraya yerleşmeyi bile düşündük ailecek. Kim bilir belki….

Hülasa, lafın kısası ben Göksu şelalesini, manzarasını  beğendim. Gitmek için en ideal zamanın Haziran olduğunu yazmışlar. Bilmiyorum ama ben bir bahar günü buralara uğramanızı daha çok tavsiye ederek, kendi çektiğim görüntülerle  sizleri bir parça da olsa Göksu Şelalesine götürüyorum. Bahar dolu günlere….